1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1117136

Sv: Silly Season 09/10
Yellowcard: Bagarn är väl medveten om vad vi tycker.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
T T: Oh ja, men aldrig fel att påminna han=)

Sv: Silly Season 09/10
Frågan är om det går att behålla Bagarn. En andracenterroll i HV innebär sannolikt en lön i paritet med en förstecenterdito i Timrå. Och det anser jag är svårmotiverat att pröjsa.
Å andra sidan - spelare av hans kaliber och kvaliteter (hjärtat framför allt) - är svåra att hitta. Ur dagens trupp är givetvis Sonny ett riktigt bra alternativ. Men blir han billigare? Knappast. Blir han bättre? Möjligen. Han har offensiva kvaliteter som - med endast ett par matchers bedömning - motiverar en andrecenterroll. Den positionen har Bagarn totalt sett under säsongen inte presterat för.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...