1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615013 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1138543

Sv: Kvartsfinal 2009
En sak om fähunden Thörnberg föresten. Jag hoppas att han INTE blir avstängd av disciplinnämnden. Det känns oerhört överspelat (även om Lotvonen går på kryckor). Släppte huvuddomaren MP, rätt eller fel, tycker jag att det ska gälla.

Det finns förstås tre argument som motiverar avstängning:
- HV:s förstalina slås sönder och det kan vi behöva
- Den där hjändöda typen förtjänar rent personligen alla motgångar han kan få
- Mindre risk för skador för Timrå i fortsättningen. Se exempelvis yxslashingen på Styf senast som denne klarade sig oskadd från och skipade rättvisa för direkt med en uppercut.

Dock, trots de tre attraktiva argumenten för avstängning så hoppas jag att sopan slipper en avstängning när nämnden släpar sig till mötet på måndag.

Svarskommentarer

Sv: Kvartsfinal 2009
El Maco: Allternativet istället för avstägning, är att han borde själv få låna kryckor,,,,,men då får han väl ut en massa försäkringspengar han inte gjort rätt för,,,,,,

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...