Född och till hälften uppvuxen i Sundsvall/Njurunda som är är måste jag ställa en fråga. Jämt när jag skulle ta tåget hem till Gävle från Sundsvall så sa alltid min farmor (RIP) (efter att hon hade fixat till matkorgen på en godispåse, 2 läsk, en chocklad, en chipspåse, 2 smörgåsar, två serie tidningar osv för den otroligt långa resan med SJ på tre timmar).
Hur som helst... Hon sa alltid. "Åh lycka till iskolan, åsså beblandar du dig inte med bös".
Vad är egentligen "bös"? Är det ngt speciellt från Nolby eller?
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Hur som helst... Hon sa alltid. "Åh lycka till iskolan, åsså beblandar du dig inte med bös".
Vad är egentligen "bös"? Är det ngt speciellt från Nolby eller?