1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1181699

Sv: Apropå nånting...
Så undrar jag fortfarande över vilket spel vi vill spela och hur tankarna kring coachningen går under match. Igår fanns det, till stora delar, inga som helst linjer i spelet. Spelarna ser inte ut att ha ett tryggt grundspel att falla tillbaka på. Emellanåt är det så illa att de inte ens ser ut som om de vet var de ska vara därute. Tittar man sen på det här med matchandet av formationerna så ställer jag mig väldigt frågande till hur man både i slutet av andra och i början på tredje väljer att inleda med 16-49-14 i pp för att sen ställa över 14-16 under i stort sett hela slutdelen. Vad ger det för signaler till spelarna egentligen? Personligen så skulle jag varken veta ut eller in och det ger knappast heller någon klarhet för laget i övrigt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

"Tittar man sen på det här med matchandet av formationerna så ställer jag mig väldigt frågande till hur man både i slutet av andra och i början på tredje väljer att inleda med 16-49-14 i pp för att sen ställa över 14-16 under i stort sett hela slutdelen. Vad ger det för signaler till spelarna egentligen? Personligen så skulle jag varken veta ut eller in och det ger knappast heller någon klarhet för laget i övrigt"

Ambroo: Exakt,  precis som jag o  "Lagkaptenen" diskuterade igår under matchen. Hur fan coachar han  laget i PP.



Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer