1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614963 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 124786

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Lulekickan: Inte många som är experter på alla lags spelare "på papperet" som du. Ofta är det väl att man har bra koll på sitt eget lag och förhoppningarna om det egna laget gör att man oavsiktligt haussar det. Man märker denna generallisering i alla lags gästböcker. Sen är ju allting relativt också. Luleås formtopp ifjol samtidigt som alla andra lag strax ovan i serien fick en formsvacka, räddade ju laget, inte bara kvar i ES, utan även till slutspel. Med den typen av åskådning kan ju faktiskt Luleå ha ett mycket svagt lag på papperet även om man förstärkt till i år. Sen kan man ju alltid göra det lätt för sig och resonera som kvällspressen att fler utlänningar = färre juniorer i truppen, flera svenska utomångermanlänska spelare = flera juniorer i Modotruppen, och att Modo väljer utlänningar i stället för juniorer. Att sedan utlänningarna består av danska nästanjuniorer i stället för 08:or eller pitepaltsätare som inte skulle göra någon glad är ju en annan sak...

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer