1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615012 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1254941

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Malmö är nog inga vi bör bekymra oss för då de verkar sugna på europaspåret (vet inte om de får lämna så länge de spelar Allsvenskt eftersom AIK fick nej?). Däremot tror jag som du att man överskattar betydelsen av en Europaliga. På papperet är det en fantastisk produkt. Problemet är att få folk att bry sig om produkten och strömma till matcherna. Det riktiga problemet uppstår väl om det visar sig att denna liga floppar. Kan man då neka DIF, LHC, FBK, Frölunda och HV att åter ta plats i ES?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Frella: Om en eruropaliga blir av kanske man minskar elitserien med 2 lag "för att hålla kvalitén", ingemanslad försvinner. Sedan ökar man med 4st lag om europaligan floppat? Dunno.. men är ju en möjlighet.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...