1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1264778

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jovars.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Såg en gammla timrå match (Frölunda-Timrå omgång 2-3..?) på canal+ för ett litet tag sen. Förlust 3-1. Vi bombarderade honken med skott. Men det blev aldrig riktigt farligt. Istortsett bara förstalinan (Pääjärvi, Corso, Hynning) som skapade hyfsat farliga chanser. Och det var väl det som var det stora felet iår. För lite mål, för tama offesivt helt enkelt. Bara en kedja som skapade något (Corso och kompani).
Det är därför det känns så jäkla skönt inför denna säsong. Med en förhoppningsvis fräsh och hungrig Timo. Två radarpar. Corso och Sonnie. Och Hirscho och Pikka. En förhoppningsvis betydligt bättre Hynning. Så för en gångs skull har vi spetsen, inte bara bredden!

Pikka - Hirscho - Pärra
Sonnie - Corso - Hynning
Röymark - Gabbe/Lander - Svensson
Axxie - Gabbe/Lander - Hallin

Nu utgår jag från att Sonnenberg blir kvar. Men håll med om att det där ser jäkligt bra och intressant ut..?

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...