1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615024 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1264887

Sv: Silly Season 10/11
Så Sanny är en toffel så att säga ;) ?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
hmm...börjar lessna på NHL


Läste aldrig artikeln såg bara rubriken, lite lugnare nu

" många fall vill NHL-klubben kontraktera spelaren för att sedan låna ut denne till den gamla elitserieklubben.

– NHL-klubbarna försöker signa en spelare oftast efter ett år efter att de draftat spelaren. De vill slippa pressen andra året att hamna i tidsnöd att skriva ett kontrakt i ett sämre förhandlingsläge. Sedan är det vanligt att de låter spelaren utvecklas i sin hemmamiljö, säger Elefalk.

Det upplägget är högst troligt i Anton Landers fall om han skriver kontrakt med NHL-klubben."

Men man vet aldrig.

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...