1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1319437

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Men om jag var så duktig på hockey så skulle jag lätt välja ES före SM liga och KHL. Även om jag skulle tjäna mer där genom att peta navel ludd, Sverige är ett bra land att bo i, det ska man inte glömma bort. Kan jag dessutom komma upp i nästan samma lön genom att prestera så finns inget att fundera på.
Att ha 100k i månaden under tiden man är skadad, TACK så mycket!

Helt rätt tänk av Englund!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
diffe: Ja, för så funkar ju verkligheten... Det är ju därför alla riktigt duktiga lirare väljer bort KHL nu för tiden... "Ähuum, 500.000 i månaden? Nej tack, jag vill hellre bo i en trea på Örnen i Timrå och tjäna 100.000kr."

Det är ett förslag som aldrig kommer att gå igenom.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...