1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1319949

Sv: Silly Season 10/11
micke: Vi ligger inte på slutspelsplats efter kvällens omgång.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
mikenomad: Men ändå. ....


Ni har varit för länge i allsvenskan och bara stirrat uppåt. Det gav er eofuri. Nu när ni (för tillfället) ligger i den nedre trakten och bara ser den nedflyttningslinjen. Då skiter alla i allting och blir pessimister.



Jag växte upp med ett BIF under 80-talet som ständigt levde med nedflyttning efter 20 år av succé. Sedan sm-guld i början av -90, flera goda säsonger men ett allsvenskan -96! Pallra sig framåt, nytt sm-guld -99 ett par goda år för att i stort sett leva hela detta decenium mellan kvalserie och elitserie. Det är den verklighet vi brynäsare fortfarande lever i. Allt annat än kvalserien är bra. Allt annat är bonus.


Timrå har ffs mindre säsonger än Björklöven i ES, hur högt ställer ni era emationella krav?

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer