1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1320006

Sv: Silly Season 10/11
Blizzard: Jag vet inte. Jag började följla Brynäs ordentligt på mitten av -80-talet. Då var BIF skitkassa.
Jag följde dem endå, de var ju mitt lag. Började stå i klacken i början av -90-talet. Sedan vann vi SM-guld, jag var 15, kan livet vara bättre?! Ett par till lyckliga år följde (dock med SM-Final förlust -95) och jag blev mer engagerad. Sedan katastrof, 1995/96, nedlyttning till kvalsvenskan? och bara mörker. BIF klarade det och gjorde samma sak som i de mörka slutet av -80 talet. Bygga upp laget på nytt och mot alla odds vann guld -99. Efter det? Mestadels kvalserie, nåt missat slutspel och några missliyckade slutspel. Inte direkt ngt man kan hänga i granen.

Saken är att. Jag VET vad BIF har för resurser, jag VET vilka människor de har till sitt förfogande osv. Sedan sätter jag mina förutsättningar efter det jag vet.



Denna säsong är jag nöjd om BIF tar sig till slutspel.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
BTW. Jag är född klyktattare. Född i Sundsbruk. Uppväxt i Nolby/Njurunda har ett sommarhus i Ållerviken och har jobbat som ung i Timrå.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer