Inför imorgon känner jag redan ett hat mot bollklubbens ständigt girnande lagkapten. Samt clownen i målet. Jag minns hur less jag vart på hans ständiga trams med remarna i benskydden så fort Timrå fick lite press förra matchen. Jag stod bakom honom och såg hur han låssade remmarna för att sedan spänna fast dom exakt lika två gånger med spelavbrott som följd. Allt för att störa motståndarna. Det verkar sitta i blodet på alla tjeckiska målvakter. Man minns ju en viss modo målvakts döende svanen för några år sen. Börjar han med nåt liknade denna match hoppas jag publiken/klacken reagerar starkt.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...