borksback: Skall Svensk hockey på sikt överleva så måste det till ett lönetak. Annars kommer klubbarna att gå under om dom missar en säsongs värvningar.
Timrå IK har ju hängt på löpsedlarna med svarta rubriker hela säsongen men vad man lätt missar är att Frölunda var i princip bankrutta strax före jul och hade inte arenabolaget haft 20 millar att pumpa in hade det gått åt helvete där med.
Leksands kommun har ju pumpat in över 100 millar i LIF och Luleå fick i princip Delfinen gratis av Luleå kommun.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
borksback:
Skall Svensk hockey på sikt överleva så måste det till ett lönetak. Annars kommer klubbarna att gå under om dom missar en säsongs värvningar.
Timrå IK har ju hängt på löpsedlarna med svarta rubriker hela säsongen men vad man lätt missar är att Frölunda var i princip bankrutta strax före jul och hade inte arenabolaget haft 20 millar att pumpa in hade det gått åt helvete där med.
Leksands kommun har ju pumpat in över 100 millar i LIF och Luleå fick i princip Delfinen gratis av Luleå kommun.
Osv. osv............