1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1493653

Sv: Silly Season 12/13

ÖstrandsNisse: Visst fanns det utveckling i Torp synd att vi inte fick honom att stanna kvar men så kommer det alltid att vara hos oss  komma hit utvecklas och sedan lämna..

men det är så Nubbens strategi är så det får vi leva med

Torp en virrhjärna i början men blev bättre på slutet ..Tommys förtjänst


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 12/13

Nybbe: Det visar framförallt att man ska vara noga med vilka man satsar på. Ettårskontrakt på talanger/begränsad-speltid-snubbar är bra ibland (när spelaren floppar), och dåligt ibland (när det blir succé).

Jag tror att vi, på gott och ont, kommer se färre ettårskontrakt framöver. Inte Nubben-style. Sen kan man tycka att det gick lite till överdrift när det gällde Molinder, men...


Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Känns lite som om luften har gått ur mig, hur reagerar eventuella nyförvärv när det ser att spelare man vill ha kvar lämnar.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...