1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615011 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1516255

Sv: NHL lockout 2012

Skarin: Faktum är att "topplagen" har väldigt få spelare i NHL idag. HV:s och Skellefteås talanger i Nordamerika kan t ex spela i AHL vid en lockout. Det är MoDo, Timrå, Frölunda och Brynäs som har riktigt bra spelare att få hem av elitserielagen. Övriga lag måste värva och antagligen betala en slant för sina NHL-förstärkningar. Eftersom många lag redan har två nordamerikanska spelare så kan de dessutom inte plocka in sådana hur som helst.

Om alla elitserielag hade haft lika bra spelare som Frölunda att plocka hem så skulle det varit lockoutspelare i litserien redan från början. Så enkelt är det. Det är egoism som ligger bakom beslutet att stänga dem ute.


Svarskommentarer

Sv: NHL lockout 2012
Wayne Gresky: Exakt, precis!

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer