1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1607052

Sv: Apropå nånting...
Dunc:

Till att börja med har MoDo/Alfredshem existerat sju år längre än vi och då är man storebror. Dessutom har de knappt varit ur elitserien/SHL överhuvudtaget och har avgjort större meriter med bland annat sex SM-finaler och två SM-guld. De har även fostrat fler världsstjärnor än vi och har en bättre arena och är en rikare klubb. Så jag betraktar den definitivt som vår storebror. Vår lillebror heter Sundsvall. : )

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hur var det med Viwsta- Östrand då? När började den föreningen sin verksamhet? Var inte det långt före Alfredshem?

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Nä det där brödraskapet ger jag inte mycket för, låt det stå för modofansen om de vill se oss som bröder.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer