1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 161730

LHC:s fuskbygge
Jag läste precis på aftonbladet.se om Linköpings kris. Egentligen tycker inte jag att det är konstigt att man ligger där man ligger. Som de spelade när de var i Timrå med hugg och slag, hakningar och fula knep går det inte att komma någon vart. För att slippa mothugg om att Timrå ligger lite pyrt till i utvisningsligan beror väl det vad jag kan förstå på några (onödiga ?!) matchstraff som plussar på statistiken.
Sedan räknar Aftonbladet upp de "stjärnor" LHC värvat. Inte vet jag, men jag skulle nog kalla många av dem för "föredettingar".

Här alla "stjärnor" som Linköping värvat inför säsongen:
Mikael Håkanson - Djurgården. Bra spelare på väg neråt
Andreas Pihl - Modo. Stor, orörlig buffel
Thomas Johansson - AIK. Definitivt en föredetting
Daniel Sperrle - Arboga. ???
Johan Lindström - Tranås. ???
Tim Eriksson - Hammarby. ???
Jan Mertzig - Klagenfurt. Är väl den bäste bland "stjärnorna"
Andreas Holmqvist- Hammarby. ???
Brian Felsner - Kassel. Ännu en nordamerikan som inte håller måttet.

Nu har man börjat titta österut efter billigare ? förvärv.

Näe, det är nog dags att man kommer ner på jorden igen. Resan i det blå är på väg att ta slut.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer