1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1645189

Sv: Är det slut nu?
"Timrå IK is back!" stod det även att läsa i ett utskick till hushållen i avsikt att värva nya medlemmar till föreningen. Jag antar att det gick hyfsat med detta och säsongen som följde var ju helt okej, ett par år senare spelade vi i Kvalserien och ytterligare två år därpå var visionen om Elitserien uppfylld.

Jag vet inte riktigt, men känslan i nuläget är väl att situationen påminner lite om den vid slutet av 80-talet, d v s strax före fusionen. Seriesystemet ser förvisso helt annorlunda ut, men läget kanske ändå är jämförbart.

Så det lär nog dröja många år innan de där riktigt positiva vindarna blåser kring oss igen...

Svarskommentarer

Sv: Är det slut nu?

Varför har hockeybussen upphört från Söråker? Ca 50 st. uteblivna därav!


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer