Det var snarare ett brons 1972. Men även då spelade vi i en slutspelsserie. "Riktigt" brons via segrar i bronsmatcher mot Skellefteå tog vi 1975. : )
Edit: Bronset 1972 kanske ändå är vårt mest "klassiska". Säsongen 1971/1972 med publikrekordet mot Brynäs (4-3), den tidvisa serieledningen och "Lill-Strimmas" tragiska död innehöll det mesta. Leksand lade förresten beslag på silvret den gången.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Det var snarare ett brons 1972. Men även då spelade vi i en slutspelsserie. "Riktigt" brons via segrar i bronsmatcher mot Skellefteå tog vi 1975. : )
Edit: Bronset 1972 kanske ändå är vårt mest "klassiska". Säsongen 1971/1972 med publikrekordet mot Brynäs (4-3), den tidvisa serieledningen och "Lill-Strimmas" tragiska död innehöll det mesta. Leksand lade förresten beslag på silvret den gången.
Redigerad kommentar