1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615023 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1691680

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Alltså billig för kommunen. TIK har varit, är och kommer vara mindre kommunalt subventionerat än de flesta andra föreningar på elitnivå. Glöm inte det.

dr dängroth: Kombinerat med rättshaverism och någon form av inflytande blir det ännu värre ;)

Svarskommentarer

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
-> Allt handlar om hur mycket idrottsanläggningen är subventionerad, i kommunal ägo eller genom bidrag till föreningen. Exempelvis är Gärde ishall minst lika, sannolikt betydligt mer kommunalt subventionerat än Timrå ishall. Tyvärr bokförs Gärde ishall i ett kluster, så exakt uppgift saknas. Timrå ishall sedan 2003: I snitt 3,2 mkr i kommunalt anslag. För Gärde är 7 mkr i motsvarande subvention en rimlig bedömning.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...