1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614966 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1715270

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Men det här var väl kul? Timrå spelar med trygghet och självförtroende. Helt annan resning än sist jag såg dem live, borta mot Karlskoga för en dryg månad sen. Som ett annat lag. Märktes på hur snabbt matchen var slut. Få avblåsningar, när Timrå erövrade puck i tredje transporterade man och höll puck istället för att slå till icing eller bara lägga ut. Klockan fick gå. Var halvvägs till Stockholm innan SHL-matcherna på sportradion tog slut.

Och vilket drag på bortastå. Full fart från första nedsläpp och hela vägen. Länge sedan jag haft så kul på en bortamatch.

Svarskommentarer

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
El Maco: Ikväll såg du ut som max 25 år El Maco!

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
El Maco: hoppas klättringen fortsätter!

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer