1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1845273

Sv: Apropå nånting...
EArk: Spontan känsla efter att ha EP-scoutat: god. Dessutom center. Färgar han in bra på direkten så kan det säkert bli tal om resten av säsongen. Lauritzen får vi nog ersätta på andra sätt än att plocka in en specifik spelare, kan nog snarare handla om att bara utöka verktygslådan som man säger. Fler med renodlade centeregenskaper, i huvudsak offensiva. Återstår att se vad detta blir av. Gissar att FBK resonerar i termerna av att han är i närheten av A-laget och att det är anledningen till att han inte blev utlånad redan från start. Svårt att slå sig in i ett så välfungerande lag som FBK är i nuläget.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...