En timråit får aldrig vara lycklig en längre stund... vill bara påminna er alla om det. Njut medan det varar... snart knackar ångesten på igen med sitt fula tryne. Så ser det alltid ut.
{3627}: vi har sett detta mönster många gånger tidigare. Bländande spel! I toppen av serien! En ändlös rad av segrar....sedan kommer mörkret....skador på två hela femmor. Toppjuniorer borta på landslagsuppdrag. Hängande huvuden och en kavalkad av självmål. Man plockar in Blake Sloan och Dennis Persson på backen igen som ligger och simmar på rygg. Man köper trisslotter för hela kassan och vi befinner oss återigen på ruinens brant. Ve och fasa.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...