1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1872744

Dagens publiksiffra", måste både gälla arenan+cmore
Vad tycker ni ?

Borde man kolla lite annorlunda gällande publiksiffror ?

Genom Cmore m.fl. så drar sig folk att åka till arenan, man kollar lika gärna hemma. Då blir det ett tapp på arenan men ett plus från TV:n/datorn/luren.

Dags att tänka lite modernt. Förr var en annan sak, då fanns det inga alternativ.
Cmore delar ut x-antal miljoner rakt av, mest till Elitserien.
Rättvist ? Tveksamt.

Tog detta med Cmore-representant på Hovet nyligen, och han tyckte det var en bra idé, men kommer de att bry sig ?

Framtidens publiksiffra !
Dagens publiksifra NHK 3333, hemma-gloende 2222, totalt 5555. Känns lite bättre dessutom, och rättvisare !

Önskar respons på detta !

Svarskommentarer

Sv: Dagens publiksiffra", måste både gälla arenan+cmore
The Strimma: Svårt att fastslå hur många som sitter framför en TV-skärm eller streamar på dator, surfplatta eller mobil.

Sv: Dagens publiksiffra", måste både gälla arenan+cmore
The Strimma:
Tkr förslaget är bra, skulle ge en känsla av den faktiska publiken.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...