Ombyggnads/Säkerhetskraven på NHK: "Det är bråttom fast det bara är en dryg vecka sedan Timrå IK tog steget upp i SHL. Nu är det andra säkerhetskrav som gäller och NHK-Arena måste byggas om för att klara spel i högsta serien. Den största ändringen blir att läktaren för de gästande supportrarna flyttas.
– Den flyttas till andra sidan hallen vid sittplatsläktaren. Där kommer det att bli ståplats för supportrarna från motståndarlaget, förklarar Staffan Abramsson, fastighetschef vid kultur- och teknikförvaltningen".
"Timrå kommun äger NHK-Arena och som fastighetsägare kommer man, med stor sannolikhet, att ta investeringen. Åtminstone i ett första läge."
Har jag tyckt från dag 1 i Sydkraft/Eon/NHK...Att motståndarklacken inte ska stå på "våran västra stå" :-)
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
"Det är bråttom fast det bara är en dryg vecka sedan Timrå IK tog steget upp i SHL. Nu är det andra säkerhetskrav som gäller och NHK-Arena måste byggas om för att klara spel i högsta serien. Den största ändringen blir att läktaren för de gästande supportrarna flyttas.
– Den flyttas till andra sidan hallen vid sittplatsläktaren. Där kommer det att bli ståplats för supportrarna från motståndarlaget, förklarar Staffan Abramsson, fastighetschef vid kultur- och teknikförvaltningen".
"Timrå kommun äger NHK-Arena och som fastighetsägare kommer man, med stor sannolikhet, att ta investeringen. Åtminstone i ett första läge."
Har jag tyckt från dag 1 i Sydkraft/Eon/NHK...Att motståndarklacken inte ska stå på "våran västra stå" :-)