1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1915946

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Ja men trots det "nya" kvalsystemet som är designat så att SHL lagen inte ska ramla ur, så ramlar ett SHL lag ur var och varannat år i a f. Det jag vänder mig mest mot i det kval systemet är VARFÖR BÅDA SHL lagen får en extra hemma match i bäst av 7??? Har du vunnit hela jävla HA med serielunk och final och allt förtjänar du den extra hemma matchen och lag 14 i SHL ska definitivt straffas för att de har sugit en hel säsong, inte belönas med en avgörande match på hemmaplan.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag håller helt med om att man bör se över hemmafördels-biten. Jag är inte för att man reviderar hela systemet igen. Jag var emot nuvarande systemet inför att det skulle sjösättas, men med facit i hand så byts det ut nått lag per år. Det tycker jag känns lagom.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...