1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1943622

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Öndulat:

Varför inte lämna WO då i allla matcher i väntan på kvalet och förbereda laget optimalt inför kvalet? Dummaste jag hört att ge upp något på förhand.

Svarskommentarer

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Vad som skrämmer är ju att laget inte har förbättrat försvarsspelet inkl målvaktsspelet under resans gång.
Tittade lite på Luleå-DIF där ser man skillnaden på försvarsspelet. Timrå sjunker ned i egen zon oftast med centern i knät på backar o målvakt o sorterar dåligt, stirrar på puck. Det blir lätta ingångar i zon för motståndarna och enorma ytor i slottet och lätt att ta vara på andra puckar. Dessutom alldeles för långsamma beslut när vi väl vinner puck vilket gör att det blir tidsnöd.
Stå upp vid egen blå, låt motståndarna få jobba för att ta sig in zon. Vet inte hur många mål motståndarna gjort där
de fått en evighet att sikta in sig.....

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...