1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1955895

Sv: Apropå nånting...
Kollar någon annan aik - IKO matchen? Vad tycker ni om nivån?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Har nu sett min första period av Allsvensk hockey den här säsongen, och herregud vilken skillnad. Så många misstag i försvarszon, och vilka ytor och tid spelare har i jämförelse med SHL. Den största skillnaden tycker jag dock är spelarnas fysik.

Det som oroar mig lite är att det finns många individuellt skickliga spelare i båda lagen, men som sagt, det är avsevärt mycket enklare att kunna briljera med detta när man möter allsvenskt motstånd.

Sammanfattningsvis känner mig lugnare nu att vi klarar av detta i slutändan.

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Alla kör full fart framåt. Mycket tacklingar. AIK försöker filma hela tiden.
Inte så mycket ordnat spel...

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Intensivt spel med mycket kamp. Man märker att ytan blir mindre när det är SHL match.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer