1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2005238

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Sputnik: ja, exakt. Varken Wahlgren eller Timrå tjänar på detta.
Tittar vi på Tims totala produktion som en offensiv spelare i allsvenskan blir man väl inte superimponerad. Hans totala snitt är 0,22 poäng/match, vilket kan jämföras med en mindre offensivt begåvad spelare som exempelvis Berglund (0,24 poäng/match).
Nu är snubben ung, och hans karriär kan nog på sikt bli hyfsad ändå. Men då bör han nog kliva ner något snäpp. Förstacenterroll i div1?

Svarskommentarer

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Grattis till vinsten igår :)

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Bragd-Birger: Jag tror ett eller 2 år i Norge och mogna på sig kanske hade varit ett alternativ.

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Bragd-Birger: Håller fullständigt med er. Problemet här tror jag stavas "prestigevärvning" i kombo med "Nubben".

Lär sitta långt inne att flytta på Tim

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer