Sitter och läser på aftonbladet fördelningen av pengar till idrottSverige. Timrå får 72 000 kr, Modo 0 kr, Brynäs 0 kr osv..Men det som slår mig mest är pyttelilla IFK Ohre i Furudal norr om Rättvik. En liten sketen håla får hela 676 000 kr. Kan vara att det bedrivs hockeyskola där några veckor på sommaren. Men väldigt mycket pengar kan jag tycka. Mora te x får oxå bara 0 kr. Örebro Hockey ungdoms förening får 226 000 kr.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...