1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615023 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2069895

Sv: Apropå nånting...
Det blev nyss klart att KHK:s överklagande fick avslag. Tråkigt sätt att bli nerflyttade på, eller ja.. det är väl alltid tråkigt att bli nerflyttad en liga men det här måste vara riktigt surt för deras fans och klubben.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
timraikupdates: Karlskånka har en sista livlina kvar via överklagande till Riksidrottsförbundet.

Sv: Apropå nånting...
timraikupdates: KHK hade nog klarat sig kvar om man haft vett nog att ansöka om rekonstruktion innan den 30e april.
Arenakravet är så klart orsaken till den dåliga ekonomin. Men hanteringen av den dåliga ekonomin som lett till degradering får klubben ta på sig.

Sv: Apropå nånting...
timraikupdates: Skittråkigt. Framförallt när SHL är den största orsaken till att det blivit sådär. Korkade arenakrav som tvingat dem låna en massa pengar helt i onödan då publikunderlaget aldrig var i närheten av kraven.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...