KB: Skulle säga det är HELT omöjligt att HV71 spelar SHL nästa år om de inte helt pissar på tävlingsbestämmelserna. De har spelat färdigt kvalet och åkt ut. Enligt tävlingsbestämmelserna har Hudik och Troja mer rätt att spela i SHL än HV71(även om det låter otroligt). Ett lag som åkt ur kan aldrig erbjudas en vakant plats i den serie de åkt ur. Har varit uppe för diskussion många gånger tidigare inom bland annat fotbollen med samma resultat. Laget som åkt ur får aldrig frågan om att ta den vakanta platsen.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
De har spelat färdigt kvalet och åkt ut.
Enligt tävlingsbestämmelserna har Hudik och Troja mer rätt att spela i SHL än HV71(även om det låter otroligt).
Ett lag som åkt ur kan aldrig erbjudas en vakant plats i den serie de åkt ur.
Har varit uppe för diskussion många gånger tidigare inom bland annat fotbollen med samma resultat. Laget som åkt ur får aldrig frågan om att ta den vakanta platsen.