gso321: Det finns ju ett regelverk. Varför påstår du att det inte gör det?
Regelverket säger följande:
”VAKANT PLATS Om vakans uppstår erbjuds bäst placerat lag, som deltagit i underliggande kvalificeringsserie och ej uppflyttats, den vakanta platsen. Beslut om vakant plats i Förbundsserier bereds av SIF:s tävlingsutskott för beslut i SIF:s styrelse.”
Om någon aktör skulle försöka få HV kvar, så strider det mot ovanstående. Det skulle dessutom ha ett högt politiskt pris att aktualisera frågan, tänk ”SHL - hockeymördare”, Super League-frågan i fotboll m.m.
Men som sagt, hoppas att det inom rimlig tid kan spelas om det.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Regelverket säger följande:
”VAKANT PLATS
Om vakans uppstår erbjuds bäst placerat lag, som deltagit i underliggande kvalificeringsserie och ej uppflyttats, den vakanta platsen. Beslut om vakant plats i Förbundsserier bereds av SIF:s tävlingsutskott för beslut i SIF:s styrelse.”
Om någon aktör skulle försöka få HV kvar, så strider det mot ovanstående. Det skulle dessutom ha ett högt politiskt pris att aktualisera frågan, tänk ”SHL - hockeymördare”, Super League-frågan i fotboll m.m.
Men som sagt, hoppas att det inom rimlig tid kan spelas om det.