Förbannat väl genomförd bortamatch av Timrå. Såg dystert ut efter 1a där Timrå spred puckar och såg lite skakiga ut. Sen äter man sig in i 2a-perren och trycker tebaks LHC helt. 3e var långa stunder en vacker avspelning a'la DIF borta, även om det blev skakigt på slutet. Hyfsat medflyt också på Lalles utlägg.
Skägget kan vi inte ens kommentera längre. Han är så bra att det är löjligt.
JJ har steppat upp nu. Riktigt bra ikväll igen.
4 segrar av 5, 12/15 poäng. Tror att vi kan konstatera att Timrå faktiskt är inne i SHL nu. Nu jävlar tävlar vi.
Hoppas Nubben trots allt jobbar hårt nu. Vi skulle behöva en vass forward till och skeppa Alvarez. Kolla hans "hemjobb". Alibiglider 3 meter efter. Hade kunnat förlåtas om han producerade, men han är ju helt ofarlig framåt.
Men nu ska vi inte negga. Timrå har fått hela Cloetta (eller vad den där fjollhallen heter numer) att leka Helena Bergström, och grabbarna myser med ytterligare 3 poäng. Så jävla vackert.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer