1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 230154

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-03-03
NallePhu: Skrev ett inlägg i allmänna snacket natten till idag om detta. Tycker ett tvådomar-system enligt NHL-modell skulle vara jäkligt bra i Sverige. Tror att ojämnheterna skulle bli mindre när det gäller bedömningsnivån. Tror dessutom att TVÅ huvuddomare skulle våga vara rakare och mer rakryggade - även i ett slutspel.

Sen tycker jag det är synd om den normalt så duktige Uffe Rådbjer (han har en känsla för att kunna hantera spelarna som få andra domare har) går ner sig i jag-ska-inte-avgöra-matchen-fallgropen. Trodde han var större än så!

Hockey ska spelas tufft, jävligt tufft, men inte fult!

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...