-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 16
- Silly Season 2026-27 (5173)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag ska inte göra någon hemlighet av att jag inte gillar LHF:s s.k. krafthockey, mycket smälla på och grisa i sarghörnen är det . Samtidigt måste jag erkänna att jag är övertygad om att det närsomhelst i slutspelsserien kunnat bli så att Lule fått medgång och att vadsomhelst kunnat hända. Underbart att Timrå visat sån kyla och styrka och helt enkelt kämpat ner och manövrerat ut Lule !
Jag ska säga att många i Luleå är chockade över hur illa det gått. Alla i Luleå var lika glada över lottningen som Timrå-fansen.Tror inte att man tagit Timrå riktigt på allvar,d..v.s. supportrar, förståsigpåare och skribenter har inte gjort det. Jag tror nog att spelarna i Lule gjort sitt bästa, men det verkar som om man drabbats lite av Brynässyndromet, dvs att lita på gamla beprövade kort typ Bulan, Skuggan , Åkerström, Burström o.s.v. som inte riktigt hållit måttet. Jag skulle misstänka att det är sorgkanter i lokalpressen i morgon. Med all rätt, det är inget annat än ett fiasko för Luleå, men en succe för Timrå. Det är också ett friskhetsteckecken för svensk elithockey att nya, fräscha Timrå vinner i fyra raka över ett etablerat slutspelslag som Luleå.
Fy fan , vad sköööönt livet är !!!!!!!!!!!!!! Älska Timrå for ever !!!!