hockeyärnice: att vi fortfarande har chansen att vinna denna match är otroligt. Maken till soppatorsk var det länge sen man såg. Kanske mätta efter fyra raka vinster? Släppa till 33 skott på två perioder, riktig mardröm.
Njae. Tycker Timrå spelar lite valpigt och naivt. Man måste ha bättre kontroll i checkingspelet. Nu går man på hårt med 2-3 man även när man har för stort avstånd till brynäsorna, vilket leder till jobbiga spelvändningar. Man måste sejfa där och spela med lite större tålamod. Sen: lite mer speed i uppspelen. Brynäs är ju svinkompakta i mittzon och bara väntar på att få bryta och kontra.
Just nu blir vi uppkäkade. Bara Brynäs undermåliga offensiv (+ JJ) som gör att vi fortfarande är med. Sen vore det trevligt om vi vann a f några närkamper. Vi blir ju fasttryckta i egen zon onödigt långa stunder.
Men eloge till Brynäs. Deras spel passar oss riktigt illa. Och dom jobbar jävligt hårt.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...