Patrick Polly: Det gjorde han i ST efter förra matchen mot Rögle. Han hade ingen panik alls, oförsvarbar prestation men Lander verkade inte stressad över läget alls och tycker "stämningen är bra i truppen".
Sputnik: Oskarshamn har om de vinner ikväll tagit igen de 10 poängen som de låg efter oss i tabellen för ett tag sen. Vi får gärna ta tag i spelet snarast om vi inte vill missa slutspel till och med. Så håglöst och energilöst som ser det ut just nu på isen så börjar jag bli lite nervös ändå.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...