Nisse på Mon or: Löven har en förmåga att spela dåligt mot "sämre" motstånd långt ned i tabellen och bra mot topplagen. Om det är motivation att göra jobbet varje dag som saknas eller vad det är vet jag inte. Tror dock de höjer sig i slutspel. Men Mora tror jag kan skrälla och faktiskt gå hela vägen. Modo, Björklöven, Mora och SSK tror jag gör upp om det. Kan mycket väl bli Mora - SSK i final fastän de flesta tippat det ska bli Modo - Löven. Kanske DIF blandar sig i men tror de floppar.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...