Helg Ernest: Positivt. Jag tror inte på rasbiologi med ett undantag. Jag tror att om man analyserade Robert Carlssons DNA så ser den lite annorlunda ut än många andra hockeyspelare. Han har av någon bilogisk slump utvecklat optimala gener för egenskapen nu-går-jag-ut-i-ännu-ett-byte-och-offrar-vad-fan-som-krävs-för-att-vinna-fördelar-för-Timrå-IK. Det finns fler spelare som har det naturligt, som Styf, Hallin och Koskinen. Nu går varenda Timråit in och gnager upp motståndarna på Carlssonskt manér. Vackert att se.
Alla spelare är inte bäst hela tiden men alla kämpar hårdare än stenhårt.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Alla spelare är inte bäst hela tiden men alla kämpar hårdare än stenhårt.