Vargher85: tror i ärlighetens namn att den enda gång som SM-finalen är mer spännande än HA-finalen är om man är i den själv.
Anledningen att slutspelen för uppflytt/matcher för nedflytt är mer intressant är att de matcherna har en så mycket större betydelse än SM-finalen.
Imorgon vaknar Växjö upp och säger "Jaha, nu då?" I Nybro och (förhoppningsvis) i Örnsköldsvik så går man igång på alla cylindrar på ett helt annat sätt.
Hur avslagen kändes SM-finalen? Ja, om jag vore spelare i Växjö så hade jag avslutet kvällen med en kopp kaffe och en dammsugare i omklädningsrummet, och sedan åkt hem och lagt mig. Det vore ett firande i paritet.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...