1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2531472

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag är några år äldre än du är. Skulle vilja säga att det nog fanns en sekundär rivalitet till Modo på sjuttiotalet. Iom vårt förfall från och med 1983 somnade den rivaliteten in under 18 år. På sjuttiotalet benämndes Modo kråkorna, det öknamnet har väl helt försvunnit idag.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Greven: Sedär, "Modo kråkorna" har gått mig förbi. Jag kan väl eg räkna först från 80-talet som seriöst supporterskap för min del och då främst som sagt från -82 och framåt. Och under hela 80 och 90-talet lyste all rivalitet med Modo med sin frånvaro. Av naturliga men inte helt smickrande orsaker. Skulle säga att jag känner större vämjelse inför Löven och LHC om jag nu ändå ska välja några lag jag tycker illa om

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...