1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2531520

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja detta är väl det enda jag ser som positivt med Modos ev. avancemang. Eftersom jag rätt tydligt erkänt att jag älskar att hata mina motståndare så vore det väl lite skenheligt att inte medge att just Modo står för en bra portion i denna kategori. Blir lite av en hatkärlek till deras upptåg.

Är väl ganska precis 10 år sedan vi fick ta del av det där. När vi var i HA var det absolut ett par heta matcher. Men var ju aldrig på samma sätt som i Elitserien. I HA var alltid vår verkliga fiende själva avancemanget. En förlust/vinst mot Modo var bara en grej på vägen. Nu, när bägge är så högt man kan komma, kan rivaliteten få blomma ut i fullskalig nivå igen!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Om MoDo skulle snubbla upp så är strecket vår största motståndare och inte TIK. Vi har mjuknat härnere och ser snarare eventuella framtida möten med TIK som en kassako.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...