1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615007 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2538493

Sv: Apropå nånting...
KB: Någorlunda bra chans? Vi var 23 poäng bakom LHC för det där berömda strecket. Det var lekstuga i vår backuppsättning VARJE match, vi hade ett på tok för dåligt material helt enkelt. Sen kan vad som helst hända i en matchserie, som vi såg några år senare mot djurgården. Men även det året var vi 11 poäng bakom Malmö för att landa på rätt sida strecket.

Sen har du säkert rätt i att det delade ledarskapet låg oss i fatet men inte 23 poäng. SHL är en brutal liga med jämna bra lag där det i slutänden landar i vem som byggt bäst och mest uthålliga lag. Det finns inga strykgäng i ligan förutom det lag som kommer upp från HA som får börja med ett enormt handikapp. I år råkade det vara ni.

Kolla på Malmös sista 10 matcher. Då var dom ändå strykgäng och klar för kval ett bra tag. Dom vinner 7/10 matcher. Säsongen innan vinner dom sista 6/10 matcherna.
Uppladdat:

500x0-469673e0-13ec-49b1-9cc3-c43d5f111436.jpeg


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{297}: Hur räknar du nu?

11. LHC 69p
12. MIF 67p
13. DIF 58p
14. TIK 56p

Det hade kanske inte varit skillnaden som gjort att ni klarar er kvar i ingenmansland men absolut inte omöjligt.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer