1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2555235

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Rätt sjkut ändå. Kollade lönerna i fotbollsallsvenskan. Nån spelare i Malmö tjänade alltså 220 000kr i månaden och det skall vara bäst i hela ligan?
Inte undra på att Fotbollsallsvenskan är den 348:e bästa ligan i världen..
Det är väl där pengarna måste in, för de fetare tv avtalen med SHL antar jag..

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: "Nån spelare i Malmö tjänade alltså 220 000kr i månaden och det skall vara bäst i hela ligan?"

Nä, 4 563 000 på ett år. Mer än 380 000 kronor i månaden alltså.

Fem spelare tjänade mer än 220 000 i månaden. Dessutom är det en massa nolltaxerare också, samt pensionsavtal som inte syns i årets skatt.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer