Dead Wing: Intressant hur han får ut det i SHL och i Timrå, men detta är ju något som varit en het potatis både här inne och på andra håll från Timråiter...
"– Jukurit rullar inte bara jämnt en bana i taget, utan Jokinen använder mycket motspel och sätter vissa kompositioner på banan mot motståndarens olika banor. Detsamma kan ses i försvarsparens spel. På så sätt får han ut det bästa ur laget."
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
"– Jukurit rullar inte bara jämnt en bana i taget, utan Jokinen använder mycket motspel och sätter vissa kompositioner på banan mot motståndarens olika banor. Detsamma kan ses i försvarsparens spel. På så sätt får han ut det bästa ur laget."