1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2695032

Sv: Apropå nånting...
Labban: Vimmerbys ishall håller inte måttet bokstavligt talat vad gäller rinken, dessutom i princip bara ståplats...

Svårt att se att de får spela matcher i HockeyAllsvenskan där i höst, men vet inte hur generösa de är med dispenserna.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
SCAarena: Vad är regler till för om man kan få dispens för både det ena och det andra..?
Får man dispens så borde man få det max en säsong..

Sv: Apropå nånting...
SCAarena: Jag tror de kommer få dispens, både för arenan och för att de går in i ett andra dispans-år för ekonomin. Ishockeyförbundet ändrade nyligen reglerna så man få dispans för missad elitlicensen 2 ggr i en 5 års period just för att rädda smålandslagen (främst Västervik då).

Sv: Apropå nånting...
SCAarena: Blir nog spela i Västerviks ishall då..

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer