1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2715967

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Om Ante, som många på FaceBook ville ha kvar, hade styrt skutan även kommande säsonger, skulle nog det varit prat om kval i stället.
Sen måste ju naturligtvis alla höja sig. Allt mellan plats 6- 10 är godkänt i min bok. T.o.m. Kimmo snackar väl om en mellansäsong? Vad som ska göra att en satsning sker 25-26 kan man undra?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Här är lite statistik på målvakterna i SHL den gångna säsongen. Goals saved above average (GSAA). Om en målis har plus visar det på fler räddningar än genomsnittet i ligan, minus är tvärtom. Juel har med detta mått bättre statistik än Johansson även om det är väldigt jämnt. De behöver dock båda höja sig rejält till nästa säsong.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...