Rox1: Kan också tycka det är lite gratis att få andra assist vid sådan mål, men reglerna är tydligt skrivna så.
”Assist utgår till de spelare (Max 2st) som senast rörde pucken innan mål” (typ , minns inte ordagrant)
Förr fick man aldrig Andraassist på till exempel mål som tillkom efter skott och målvaktsreturer, då var det bara skytten plus målgöraren som fick poäng
Men ligan vill ha fler spelare med många poäng och blivit generösare på gott och ont
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
”Assist utgår till de spelare (Max 2st) som senast rörde pucken innan mål” (typ , minns inte ordagrant)
Förr fick man aldrig Andraassist på till exempel mål som tillkom efter skott och målvaktsreturer, då var det bara skytten plus målgöraren som fick poäng
Men ligan vill ha fler spelare med många poäng och blivit generösare på gott och ont