1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2740140

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-10-01
Patrick Polly: Fick faktiskt lite växjö-vibbar av gårdagens match. I alla fall andra och tredje som jag såg. Kontrollerat, hålla på utsidan, inte gå bort sig spelvända vid tillfälle. Tålamod.

Kan faktiskt leva med fler segrar på bortaplan på det här sättet. 20 till likadana, utan problem. True story.

Svarskommentarer

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-10-01
Kerstin_k: Ja i min bok är det en väsentlig skillnad i att spela "Växjöhockey" på bortais än att köra den ständigt oavsett om det är på hemmais.

Det är väl också en del av min kritik till Ante genom åren här. Vi hittade aldrig riktigt nån "hemmaidentitet" och hade svårt att diktera spelet mellanåt.
Men att vibtotalt sett hade ett ganska bra bortafacit.


Det vill jag också tro är en frukt av intresset från aupportrar nu. Dels finns det nått intressant med Jokinen, men så har vi också spelat rätt frejdig hockey både mot Örebro och Rögle.

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-10-01
Kerstin_k: ja får man önska så ser jag gärna Antes bortaspel men Ollis hemmaspel

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...